2011年11月22日

每週一首~史卡博羅市集

『.....親愛的、當妳完成你的任務香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香來找我、成為我的妻因為那時妳就是我的真愛。』這首歌的歌詞好有趣,要會種花、要會縫衣、要會洗衣,才能成為對方的真愛!我跟老爺說:『我是嫁了才會種花耶?!還好你沒有奇怪的擇偶條件!』呵呵~


Scarborough Fair 史卡博羅市集
詞曲:英格蘭民謠   
演唱:Celtic Woman 天使女伶(Hayley Dee Westenra獨唱)



Are you going to Scarborough Fair?
你要去史卡博羅市集嗎?
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Remember me to one who lives there
請代我向住在那兒的一個人問候
For once she was a true love of mine
她曾是我的真愛

Have her make me a cambric shirt
讓她為我縫製一件亞麻衫
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Without no seam nor fine needle work
不能有接縫、也不用細緻的針線工
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛

Tell her to weave it in a sycamore wood lane
告訴她在懸鈴木小徑上織那件亞麻衫
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
And gather it all with a basket of flowers
把它放在用花朵做成的籃子裡
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛

Have her wash it in yonder dry well
讓她用遠方的枯井洗滌那件亞麻衫
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
where water ne'er sprung nor drop of rain fell
那裡既不下一滴雨、亦無泉水流湧
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛
Have her find me an acre of land
請她為我找一畝地
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Between the sea foam and over the sand
在浪沫與沙灘之間
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛

Plow the land with the horn of a lamb
用一根羔羊角耕耘那塊地
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Then sow some seeds from north of the dam
然後從攔水壩北方開始播種
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛
Tell her to reap it with a sickle of leather
告訴她要用皮革製成的鐮刀收割
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
And gather it all in a bunch of heather
那她就會是我的真愛

If she tells me she can't, I'll reply
如果她告訴我說做不到、我會回答
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Let me know that at least she will try
要讓我知道她至少願意嘗試做
And then she'll be a true love of mine
那她就會是我的真愛

Love imposes impossible tasks
愛情給人不可能的任務
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Though not more than any heart asks
但從不超過任何一顆心所能要求的
And I must know she's a true love of mine
我要確知她是的真愛

Dear, when thou has finished thy task
親愛的、當妳完成你的任務
Parsley, sage, rosemary and thyme
香芹、鼠尾草、迷迭香與百里香
Come to me, my hand for to ask
來找我、成為我的妻
For thou then art a true love of mine
因為那時妳就是我的真愛

沒有留言:

張貼留言